Psychická odolnost pro zaneprázděné (a nemeditavce:)

Asi to zná každý z nás, někdy je toho prostě hodně a máte pocit, že vám dochází energie. Co je úplně nejdůležitejší? Prevence a také si těchto pocitů umět včas všimnout.
Mezi první signály patří třeba neschopnost se soustředit, určitá letargie,  nechuť do pracovních úkolů nebo třeba zatuhlé krční svalstvo, kam se stres ukládá.
Ano, ráda bych poradila, abyste se pustili do pravidelných meditací, dechových cvičení apod. Ale máte pocit, že tohle není zrovna nic pro vás?  Jste energičtí nebo se vám hůře soustředí. Nevadí! Zkuste zařadit těchto pár jednoduchých aktivit do vaší každodenní praxe.


Zastavte se. Vyhraďte si čas jen pro sebe bez vlivů z okolí. A dopřejte si toho času/prostoru opravdu dostatečně.
Začněte spát. Každý má jinou potřebu spánku, přesto alespoň 7 hodin denně přinese potřebný odpočinek vaší nervové soustavě.
Choďte. Alespoň půl hodiny denně. Je vědecky prokázáné, že taková procházka má jen o 10% menší efektivitu než antidepresiva.
Vděčnost. Každý večer si promítněte 2-3 věci, které se vám za uběhlý den povedly nebo za které jste vděčná/vděčný.
Uzavírejte. Nenechávejte ve svém životě témata a úkoly otevřené nebo rozpracované. Vytváříte tak na svou psychiku nezdravý tlak.